ПОЛIТИЧНИЙ АНАЛIЗ

ТЕОРIЯ, ОЦIНКИ ТА ДОСЛIДЖЕННЯ

Психологічний експеримент (відео)

Пропоную вашій увазі відео відомого психологічного експерименту, що доводить дуже важливу для політтехнолога річ: люди схильні до того, щоб бути схожими на інших людей та не виділятися з натовпу. Навіть якщо їх дії та слова суперечать здоровому глузду та зміщують поняття правди.

Модель поведінки людини, яку демонструє цей експеримент використовується у сучасних технологіях керування поведінкою великих груп людей. Наприклад, для підвищення відсотку явки своїх прихильників на виборах мера Москви у 2013 році, команда Олексія Навального використала цікаву технологію.  Щоб пробити тотальну стіну адмінресурсу та куплених рейтингів, які не залишали Навальному жодних шансів, у Інтеренті була створена лендінг сторінка  та додаток для смартфонів. На цих ресурсах всім прихильникам Навального пропонувалося зробити звичайний чекін,  після чого на інтерактивній карті Москви з”являлася позначка, що у такому-то будинку проживає прихильник кандидата Навального.  Результатом стало те, щомосквичі раптом усвідомили, що Навального підтримує дуже багато городян.

Усвідомлення того, що у твоєму будинку, твоєму під”їзді, та навіть на твоєму поверсі проживає багато однодумців, серйозно покращило настрій виборців та явку на виборах.